خوشه چين

 

احیای دوباره

انسان آگاه تعریف میکند:

  ساعتها تمرین پیوسته بهتر است نسبت به یک ساعت نمایش

چپ آمد، بی خبروبدون گپ آمد، خلاف اصول وبرنامۀ علماً تنظیم شده عمل کرد. ازلحاظ عرف وقانون مدنی،خلاف فضایل اخلاقی عمل کرد.ازعمل کرد خود زخم های خون آلود بجا ماند.

راست آمد ، آنچه را که ریگان میخواست، خوش آمد .درزمان بوش آمد، درفضای کشورهوای سیاه پوش آمد، زنده گی مدنی وشهر زیرچین زره پوش آمد، به ظاهر لشکر آزادگان، پیشا پیش همه سواربرسرخر، چون فتح محمد خان، شاه شجاع ، ونادرخان قره قلی پوش آمد،بعد از ده سال فهمیده شد که دشمن تا بینا گوش آمد.تحت این لوا خلاف تمامی نورم ها وفضایل اخلاقی که دین مبین اسلام اجازه داده است عمل صورت گرفته است.

   بنویس بتوگویم بنویس،آگاه نازنیـــــــن

حقایق را یکا یک اینطورشیرین ونمکین

عیارتمرین کرده ،تمرین،تمرین وتمــرین

فربه شده ا ست وآگاه،محــکــم تروسنگیــن

دروغ نگوید صادق است،با ایمان وراست کار

باوجدان است باتمکین،خـوش اخلاق ونمکیــن

اشاره میدهد به خیانت پیشــۀ وطــن فــــــروش

اتکایی نداری تویک لنگه شدۀ میخوری به زمین

به زمین خوردن سخت است

تابوت بــه جــای تخــت است

التارناتیــف هوشیــارباش که

کفن سفید دومتررخـــت است

 

عیاران با بیان این شعارکه آزادی وطن هدف است به سوی این هدف انسانی« با حذف قلعه نشینان با لا نشین ازصحنۀ سیاسی» میرویم،رفتن به سوی هدف(( دویدن)) یک کلمه شنیدن است، درعمل این دویدن،هزاران کیلومتر فاصله را به هدف نزدیک میسازد.اگردرجادۀ همواریگان سنگ ویا برآمدگی موجود باشد،مانع ازدویدن مگردد.بارها دیده شده است که دوندگان پرتلاش، پاهای شان به آن مانع اثابت کرده وبه زمین خورده است.

جادۀ نهضت میهنی که سنگ تهدابش درسال 2001 دررلتۀ هالند گذاشته شده بود،دونده گان پرتلاش بی خبر ازان که درین جادۀ سازنده گی وبا لنده گی« بعضاً»به حیث مانع قراردارد به روی خوردند،جاده را سیلاب غروربیجا ومنمی های بی حدوحسرخراب وبه ویرانه مبدل کرد.

ملامتی درشکست است،آنچیزی که یک بارشکست.میشود ترمیم گردد مگردارای عیب وکمبودی های فراوان.به غیرازانسان معیوب که حق وارسی را دارد.همه شکسته ها به دورانداخته میشوند،تاکه جای گزین کهنه،نودرصحنه ظاهرشود. قلعۀ کهنه را باتمامی،سنگ وکلخ، سمنت وسیم وگادرزنگ زده به دورباید انداخت که برای تعمیرنوازقالب نوخشت نوریخته شود.

صاحب قلم پیشنها د مینماید که درعرصۀ مبارزات سیاسی هدف مند. ازانسانها ی که همیشه بازی را با کلمات حرفۀ خود ساخته اند. دوری جست،چرا که اینگونه افراد خودرا ازداخل میسایانند ،حلقۀ سیاسی را ازبیرون میخورند.    

"سیاهی لشــــکر نیایــــد بکـــار:"

"دوصد مرد جنگی به ازصد هزار"

گرمی وسردی زیاد ه ازحدمعمول دشمن انسان است.

                                        حیوانات درنده خوهمه اش دشمن بشریت است.

فقربزرگترین دشمن بشریت ومادر تمامی امراض است

          درشرایط موجود افغانستان(( امریکا والقاعده)) یکسان با حقوق مساوی فاجعه آفریده اند.

روزی ازمن پرسیدند که ازچه کسی طرفداری مینمایی؟ درجواب گفتم ازکسی طرفداری نمی کنم مگر لگدی میزنم برفرق خویدگی.

اوباید محاکمۀ وضعیت را مد نظر می گرفت.

ازاما ن ا لله خان شروع تا به کنفرانس بن «آقای کرزی»

به سیم لچ دست نزنید که خطر جانی دارد

علت شکستها وسقوت ها درکمبودیها است که باید قبل ازشکستن برآن پرداخته می شد.

                       این کار کارعیاران است که باید انجام بدهند وانجام خواهند داد.

آن چیزیکه انسان مبارزرا برجسته میسازد کرداراست نه گفتار

بلی گفته هارا فراوان شنیدیم اما درعمل یک گامی به پیش نگذاشتیم،

 صفات که عیاران را نسبت به سایرسیات گذاران وسیاست مداران برجسته معرفی میدارد این است که عیاران وجدان را ضریب تمامی فعالیت های انسانی خود قرارمیدهند وآنرا ذریعۀ اخلاق نیکو خوش ذایقه ومعطر میگردانند.

خصلت دیگرعیاران درشرایط معاصر این چنین است که درمقابل جریان حوادث قرارنمی گیرند،حادثه ها را شنا سایی نموده همگام وهم سفربه این جریان، اسپ مرادرا به ساحل میکشانند. چنانکه آ ب بازماهر، درمسیر،سرعت وموج خروشان دریا،آرام ،آرام،دست وپا میزند،خودرا ازشرطغیان آب بیرون می کشند،خود کشی قبل ازوقت را جنایت درحق خود،فامیل خود،خانوادۀ وطن پرستان وجنبش های رستاخیز ملی به حساب می آورند.چنانکه  بعضاً پیش قراولان همین کاررا کرده اند.ازراستیهای افراطی(( مکتب سوزان، دشمنان علم وفرهنگ وویران گران باغ ومزارع وبناهای اقتصادی کشور))  گلۀ نداریم بخاطریکه همیش ماشین عقب گرد را دراختیار داشته ودارند.

  میگویند اساسات،اصول، وپرنسیپهای که ،افغا نستان را ازین منجلاب وبد بختیها برهاند ومردم افغا نستان را صاحب وطنش بسازد.همانا احیای دوبارۀ سنتهای باستانی سلک« عیاری» میباشد. خوش بختانه که ماشین آن به فعالیت انداخته شده وتشکیلات سیاسی آن اساس گذاشته شده است.میرودکه آیین جوانمردی وارتقای فضایل اخلاقی را درموازات عصر کمپیوتروانترنت وپذیرش فرهنگ نوین همسویی وهمگرایی، طبق برنامه قدم به قدم دوباره احیا ونقش وطن پرستی را به گونۀ نوین ادانمایدوبه مانند گیاه زیرکانکریت،همه فوصیلهای سیاست معامله گرانه ونا بخردانه را ترک،ترک،بترکاند وبترقاند. هنگامه بیافریند غوغا نماید،خود نمایی کند، درمیدان جنگ دفاع از((جنگ میهنی)) درقریه، قریه، گذربه گذر، شهربه شهر سرهنگ خودرا انتخاب نماید.امیرابومسلم خراسانی امروزبیافریند،نام یعقوب لیث صفاررا،زنده بسازد. فردوسی های ثانی را بکارآید تا ازین هنگامه ها وخود نماییها شاه نامۀ دوم بنگارند. وبه عیاری رفتن عیاران نوین:  چون(( به عیاری رفتن رستم به دژ تورانیان برای دیدن سهراب و به عیاری رفتن گیو دلاوربه توران زمین به جستجوی کیخسرو وبه عیاری رفتن رستم به جامه بازرگانان برای رهایی بیژن از چاه و به عیاری رفتن اسفندیار به رویین دژ و داستان اردشیر و کرم هفتواد در بخش تاریخی شاهنامه که بایست برای مطالعه شیوه هایی که در این حرفه پهلوانی به کار بسته شده به قسمت های مربوطه آنها درشاهنامه مراجعه شود)).

به عیاری رفتن عیاران امروز برای نجات انسان وطن ازچنگ وحشت قرن ورهایی وطن ازحیطه وصلاحیت همسایه های دربه دیوار وظالمان دورتر ازمرزهای وطن مان.

بگوید واعلان بدارد که عیاران داخل معرکه میشوند وتکرارنمایند که

"سیاهی لشــــکر نیایــــد بکار:"

"دوصد مرد جنگی به ازصد هزار"

پیش قراولان سیاسی دیروز این قلعه نشینان با لا نشین((مواضع وطن پرستانه)) باید بدانند درآن سطح ازآگاهی سیاسی نرسیده بودند که بارمسؤلیت عقب مانده گی اجتماعی را به تنهایی خود بدوش بکشند.

با لا نشینانیکه که دیگر پایتختها آنهارا به حیث وسایل ازمود افتیده درکنارجادۀ سریع انکشا فات علم وتخنیک برای دفن کردن گذاشته اند.

بعدازشکست ومتلاشی شدن خانوادۀ جنبش چپ سیاسی که دست نوازش(( ماسکاو)) را به شانه لمس میکرد وروی کارآمدن، مجاهدین درصحنۀ سیاسی که به گونۀ دیگرکه ازکرم((ماسکاو)) حاتم بخشی را نصیب گردیده بود.بعدش ایالات متحدۀ امریکا، انگلیس، عربستان سعودی وپاکستان این میزبان ((خاین پرستان افغا نستان)) طالب ازقالب دیگری رشد و پرورش داد. تلکی باشد برای تعرض آشکارا، با دادن رشوت بزی را به برگی، طالب را به عقب نشینی وادارند دولت موجود را با تمامی سازوبرگش که ریشه درمافیای مواد مخدردارد.کرزی را ازآسمان فرود آورد وبه کرسی بنشاند.

شاه نامه نویس امروزی باید بنویسد که حاکمیت های بعد ازسقوت نظام شاهی،هریک به نوبۀ خود تکیه بر بیرونی ها، دست برتری را نسبت برکسانی که خود آگاهی ملی را درسرمی پروراندند((غبار))بعدش(( طاهربدخشی& مجید کلکانی)) وصد ها شخصیت مستقل وآگاه دیگرکشورپیدا کردند.آنهارا به گونۀ محوه کردند.

ازطریق خطهای سرخ وسبز برای تطبیق اهداف استراتیژی کشورهای منفعت طلب وپیاده سازی تاکتیکهای قصیرالمدت،برای نابودی،ارزشهای مادی ومعنوی کشورتابه ترور وازبردن فزیکی افراد به درد بخورجامعه دریغ نکردند.

اما عیاران وطن پرست با ناموس درهمه دورۀ تاریخی کشورمرگ را پذیرفته اند.مگربه بی ننگی سرتعظیم فرود نیاورده اند.

ازبرگهای بوسیدۀ گلهای گلاب بوی عطربه مشام میرسد.

(( جبهۀ مردمی)) 

شاه نامه نویس امروزی خواهد نوشت با وجودیکه دشمنان تاریخی سعی به خرچ داده اند  کشور را ازوجود آزادی خواهان وآزاد اندیشان تخلیه کنند. مگربوی عطر آزادی خواهی وآزاد اندیشان فضای کشورمان را به مانند روزهای اول بهاران پیچانیده است،همه دانه های فرورفته((آزادی خواهان)) درزیرخاک،جوانه زده اند، بستر خرم وسر سبز آزادی را هموارنموده اند گلهای رنگارنگ، با ساقه های سبز،سرخ وسفید وبنفش را به مهمانی میخواهند واین گلهای رنگارنگ هریک به نوبۀ خود تحفه های مزه دار وشیرین را اززیربغل بیرون آورده نثار فصل تابستان مینمایند.

اگرتاریخ نویسان دیروز زحمت کشیده اند اززمانهای قبل ازاسلام وبعد ازاسلام واقعه نگاری کرده اند نقش عیاران را برجسته کرده اند مارا ازما جرا ها آگاه وبا سواد ساخته اند برای شان ادای احترام وبهشت برین برای شان ازخدا طلب مینماییم.

 باوجدانی می سراید:

هرزمانیکه بیگانه دریک کشورصاحب خانه شده است

ملت آنکشورزجردیـده،شکنــجه قیــل وفــانه شــده است

بالآخره عیاران درک کرده اند بابیان اینکه من اکثریت هستم، با بیان اینکه خصلت قبیله باعث عقب مانی کشورمان گردیده است.زبان را وسیله ساختن،قوم ومذهب را وسیله ساختن دردملت مداوانمیشود.گوش دادن به این شعارها ورفتن به پای این شعارها به معنی آن است که قیامت رسیده است ازین خاطرخردجال زیربارامپریالیزم هنگ زده است.

راه عیاران«آزادی وطن»به بهای زنده گی است.با حفظ ازین مطلب که جاده را به مانند سیاست بازان ازما یش شده

به گروگان نگرفته ا ند. اذعان میدارند که هزاران جلد کتاب،ساعتها بیانات شفاهی،تکراردرتکراروعده های سرخرمن، هزاران صفحه مقالات صفحات انترنتی مرهم زخم های ناشی ازهزار نوع امراض سیاسی را نمیتواند تداوی کند. مگراینکه پای وجدان واخلاق انسانی درادای دین میهنی همه دستها ی انسان شریف وبا وجدان را با حقوق برادری ورفاقت.طبق این اصل1- آگاهی وخرد ورزی2- صداقت وراستی3-(( انسان دوستی)) فشارمیدهند.

همه با این شعارکه آزادی وطن هدف است به سوی این هدف انسانی« با حزف قلعه نشینان با لا نشین از صحنۀ سیاسی» میرویم،رفتن به سوی هدف(( دویدن)) یک کلمه شنیدن است، درعمل این دویدن،هزاران کیلومتر فاصله را به هدف نزدیک میسازد.

بیایید باهم بدویم که زود تربه هدف برسیم

 

    

 


بالا
 
بازگشت